
Alkuvuosi 2026 on ollut Latauspolulle poikkeuksellinen. Se on tuonut mukanaan raskaimman mahdollisen menetyksen, mutta myös vahvaa kasvua ja selkeän suunnan eteenpäin. Tässä katsaus siihen, missä menemme.
Raskas alku vuodelle
Latauspolun perustaja Mikko Pajamies menehtyi äkillisesti helmikuussa 2026. Menetys oli yhtiölle suuri. Mikko rakensi Latauspolun tyhjästä ja loi sen perustan: ajatuksen siitä, että akkupaloa ei pidä vain hidastaa, vaan se pitää pysäyttää.
Jatkamme työtä sen ajatuksen pohjalta. Mikon läheisten koskettavat muistosanat julkaisiin Helsingin Sanomissa [Linkki muistokirjoitukseen.]
Uusia referenssiasiakkaita
Alkuvuosi toi mukanaan merkittäviä uusia asiakkuuksia. Latauskaappimme ovat nyt käytössä muun muassa Kruunuasunnoilla, Fortumilla, Tampereen uudella kaupungintalolla, Leppävirran kunnassa ja HUS Kiinteistöillä.
Asiakaskuntamme kasvaa taloyhtiöistä ja kunnista suuriin kiinteistönomistajiin ja energiayhtiöihin. Yhteinen tekijä on sama: tila, jossa akkuja ladataan ja jossa palo olisi katastrofi.
Uusi tekijä tiimiin
Myyntitiimimme vahvistuu. Simo Pajamies aloittaa Latauspolulla SDR-roolissa (Sales Development Representative) vastaten uusien asiakkaiden tavoittamisesta ja ensimmäisistä yhteydenotoista.
Kohti syksyä
Syksyä kohti mennään selkeä suunta edessä. Jatkamme kasvua, kehitämme tuotettamme ja viemme Latauspolun viestiä eteenpäin. Eurooppalainen patenttihakemus on vireillä, ja sen eteneminen on yksi vuoden tärkeistä virstanpylväistä.
Kiitos kaikille asiakkaillemme, kumppaneillemme ja tiimillemme tästä vuodesta. Paras on vielä edessä.